akcelerator wiedzy reklama

Marketing internetowy po bydgosku – wywiad

M

Wywiad z Aleksanderem Pawzunem, opiekunem merytorycznym ścieżki Marketing internetowy w Akceleratorze Wiedzy oraz właścicielem Semgo – agencji marketingu internetowego.

aleksander pawzun semgo bydgoszcz

Olku, skąd pomysł na ścieżkę Marketing Internetowy?

Pomysł może i nie jest nowy, ale poparty po prostu oczekiwaniami właścicieli firm i zapotrzebowaniem ze strony uczestników pierwszej edycji Akceleratora Wiedzy. Coraz większa ilość przedsiębiorców interesuje się tym tematem. Wiedzą, że jest to jedna ze ścieżek, dzięki której są w stanie dotrzeć do nowych klientów. Chcą wiedzieć jak najwięcej w tym temacie. W 100% to rozumiem.

Z jakim problemami najczęściej zgłaszają się do Ciebie klienci jeśli chodzi o działania w Internecie?

Problemy bywają różne. Zależne przede wszystkim od poziomu zaawansowania biznesów moich klientów. Wspólny mianownik pozostaje jednak zawsze bez zmian. Jest to chęć pozyskania nowych klientów. Często właśnie brak wiedzy na temat nowoczesnych narzędzi marketingowych powoduje to, że przedsiębiorca zamawia usługi, które tak naprawdę w jego biznesie nie zadziałają, są zbędne i niepotrzebne. Przedłużający się stan w tym względzie powoduje szybkie kurczenie się budżetu na promocję i marketing oraz zniechęcenie do tego typu działań. Jednak nie musi tak być.

Wokół tych działań narosło wiele mitów i nieporozumień, np. „jeśli nie ma Ciebie na Facebooku to nie istniejesz” i inne, podobne. Wiem, że w programie Marketingu Internetowego, który poprowadzisz postawiłeś na praktykę i różnorodność rozwiązań. Jaka będzie tematyka prowadzonej przez Ciebie ścieżki? Opowiedz co nieco o tym czytelnikom.

Na WIG20 i WIG40 istnieją spółki, których nie ma na Facebooku i jakoś funkcjonują ;). Różnorodność rozwiązań spowodowana jest przede wszystkim tym, że różne narzędzia sprawdzają się w różnych warunkach. Trudno tutaj o znalezienie „złotego środka”.  Warsztaty z Marketingu Internetowego mają przede wszystkim dać lokalnym przedsiębiorcom informacje, co, gdzie, kiedy i w jaki sposób wykorzystać, aby działania internetowe były efektywne. Dlaczego warto inwestować w jedno narzędzie teraz, a w kolejne przy okazji innych działań. W internecie tak jak w prawdziwym życiu warto inwestować w aktywa, a nie w pasywa. Dlatego warto w odpowiedni sposób sklasyfikować niektóre narzędzia. Każde ma swój unikalnych charakter od Google po Tik Toka.

Program ścieżki Marketing Internetowy bazuje na Twoim ponad 15-letnim doświadczeniu w branży. Czy wobec tego skierowany jest on dla przedsiębiorców zaawansowanych w działaniach internetowych czy może znajdą tam coś dla siebie również Ci, którzy dopiero zaczynają?

To bedzie mix informacji. Z jednej strony można mówić o wieloletnim doświadczeniu, z drugiej strony trzeba zdawać sobie sprawę z dynamiki rozwoju tego segmentu. Zajęcia, które będę prowadził będą działać jako drogowskaz. Mają wprowadzić przedsiębiorców w świat e-marketingu. Nie zabraknie jednak tutaj praktycznego wymiaru, który będą zawierać aktualne trendy i narzędzia. Jestem przekonany , że ułożony program jest na tyle unikalny i elastyczny, że zainteresuje wszystkich, niezależnie od poziomu zaawansowania. Musimy pamiętać, że marketing internetowy to dość szerokie pojęcie. Chciałbym, aby po moich warsztatach uczestnicy zyskali przede wszystkim na tyle dużo wiedzy, by w świadomy sposób podejmować kolejne kroki w tych działaniach w przyszłości. Od zatrudniania pracowników poprzez odpowiednią delegację zadań dla swoich agencji, które na co dzień ich obsługują. To wszystko w atmosferze inspiracji i wspólne wymiany zdań, znanej z Akceleratora Wiedzy. Szykują się gorące dyskusje.

Gdybyś mógł zamknąć w jednym zdaniu korzyść z uczestnictwa w tej ścieżce to jakbyś to podsumował?

Największą korzyścią będzie nowa wiedza, która pozwoli spojrzeć na swoją firmę, ofertę czy obecne działania marketingowe z innej strony. Czasami jedno zdanie, jedno słowo może wiele zmienić. Chciałbym, aby te zajęcia zmusiły wszystkich do spojrzenia na swój biznes i sposoby pozyskiwania klientów w nowy sposób.

Wiem, że w tym momencie prowadzisz również ciekawe badanie na temat świadomości działań marketingowych w lokalnych, bydgoskich firmach? Opowiedz o tym coś więcej.

Tak. Opracowujemy właśnie pierwszy raport dotyczący marketingu internetowego wśród przedsiębiorców na bydgoskim rynku. Chcieliśmy dowiedzieć się w jaki sposób nasze lokalne firmy wykorzystują potencjał nowoczesnych narzędzi e-marketingowych w swojej firmie. Na teraz mogę uchylić rąbka tajemnicy, że niektóre dane nas naprawdę bardzo mocno zaskoczyły. Aktualnie jesteśmy w trakcie obróbki materiału. Już teraz wiemy, że raport będzie pewnego rodzaju rewolucją. Dlatego chcemy udostępnić go za darmo dla wszystkich. Wiemy również, że pierwsza edycja nie będzie ostatnią. Szykujemy kolejne. Tymczasem anonimowa ankietę dla przedsiębiorców można wypełnić tutaj.

Kiedy , gdzie i jak często będą odbywały się zajęcia, które prowadzisz?

Warsztaty odbywają się w każdy pierwszy piątek miesiąca w Bydgoszczy i trwają zwykle około 2,5 do 3 godzin zegarowych.

Jak się na nie zapisać?

Najlepiej przeczytać dokładnie wszystkie informacje, które są dostępne na stronie wydarzenia na Facebooku (link poniżej, przyp. red.).

Z tego, co wiem, to warto się pospieszyć, ponieważ zostało już zaledwie kilka wolnych miejsc.

Wszelkie informacje organizacyjne na temat ścieżki Marketing Internetowy znajdziesz tutaj:

https://www.facebook.com/events/1331510443666394/

O autorze

Patryk Piłat

Akcelerator Wiedzy to miejsce rozwoju dla firm z sektora MMŚP (mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa). To szkolenia, warsztaty, konsultacje, projekty oraz programy rozwojowe.
Dołącz ze swoją firmą do nas już dziś. Naładują ją wartościową wiedzą i przyspiesz jej rozwój. Jak w akceleratorze.

Dodaj komentarz

O Akceleratorze Wiedzy

Akcelerator Wiedzy

To miejsce rozwoju dla firm z sektora MMŚP (mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa). To szkolenia, warsztaty, konsultacje, projekty oraz programy rozwojowe.
Dołącz ze swoją firmą do nas już dziś. Naładują ją wartościową wiedzą i przyspiesz jej rozwój. Jak w akceleratorze.

Kategorie wiedzy

Szybki kontakt

Znajdziesz nas:

X